Aloldalak:
EFOP-3.1.9.-17-2017-00003
Projekt címe: FŐNIX PROGRAM SZIKSZÓN A MATURA ALAPÍTVÁNY ISKOLÁJÁBAN
Projekt kódja: EFOP-3.1.9.-17-2017-00003
PDF: EFOP-3.1.9.-17-2017-00003
Plakát: efop_3_1_9_17_2017_00003_c_fekvo_nyomdai
A kedvezményezett neve: Matura Alapítvány
A projekt címe: Főnix program Szikszón a Matura Alapítvány iskolájában
A projekt azonosító száma: EFOP-3.1.9.-17-2017-00003
A projekt időtartama: 2017.11.01-2020. 10.31.
A projekt befejezése: 2020.10.31.
A megvalósítás helyszínei: Az iskolánk szikszói és szendrői telephelyei.
A szerződött támogatás összege: 29.993.680 Ft
A támogatás mértéke: elszámolható költségek 100 %-a az Európai Szociális Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában valósul meg.
A program célcsoportja: 23 fő 16 – 25 év közötti fiatal, akik általános iskolai végzettséggel rendelkeznek, középfokú tanulmányaikat elkezdték, de nem fejezték be.
A Főnix program célja a célcsoport körében a középfokú oktatásba való visszavezetés az alternatív, komplex egyéni fejlődésre épülő programok segítségével, a kulturális szakadék csökkentése a nem hátrányos helyzetű és a hátrányos helyzetű roma fiatalok között, továbbá a programban részt vevő célcsoport szüleinek, közvetlen környezetének bevonásával egy, a tanulást otthon is támogató háttér, biztonsági háló kialakítása.
A programba bekerült tanulók két megvalósítási helyszínen -Szendrő és Szikszó- szerződéses rendszer keretein belül részesülnek a program nyújtotta kiváltságokból. A tanulók egyéni tanrend szerint olyan tantárgyi felkészítést kapnak, amely segítségével visszavezethetőek a közoktatásba. A személyes dokumentációjuk részét képezi az egyéni fejlesztési terv, amely a tanuló személyiségét, tanulási kompetenciáit, életpálya-építésének elképzeléseit és adott élethelyzetét veszi alapul a tanuló erősségeire építve. Ebben a dokumentumban kerülnek rögzítésre azok a célok, amelyeket a tanuló az adott időszakban el szeretne érni, és ezekhez milyen eszközök, módszerek, tevékenységek szükségesek, és ezek megvalósításáért ki a felelős. A tervet háromhavonta értékelik, módosítják, felülvizsgálják a szakmai team résztvevői, a mentor és a célcsoporttag. A személyes dokumentáció része az egyéni előrehaladási napló is, a megfogalmazott célok megvalósulásának a dokumentuma.
A program megvalósítását a jól felkészült pedagógus csoport és a mentorok biztosítják. A tanulók értékelését a háromhavi vizsgáztatási rendszerrel valósítjuk meg. Az oktatás mikrocsoportos formában valósul meg, ahol mindenki minden tantárgyból a képességeinek megfelelő ütemben haladhat tanulmányaiban az egyéni tanrend alapján.
A Főnix programban biztosítjuk a célcsoport számára a tanuláshoz megfelelő környezetet, az oktatáshoz szükséges infokommunikációs eszközöket. A szociokulturális hátrány leküzdése érdekében tanórán kívüli kulturális és életmódváltozásra irányuló rendezvényeket, kirándulásokat szervezünk. A családdal való kapcsolat megszilárdulását nyitott rendezvényeken valósítjuk meg. A jövőkép kialakításához és a pályaválasztáshoz segítő csoportot, személyeket és programokat szervezünk. A megvalósítók szervezetfejlesztési tréningen vesznek részt. A program törekszik együttműködést kialakítani 2 Második esély iskolával és 3 másik szervezettel a hálózatosodás érdekében. A személyiségfejlesztés és az önismeret fejlesztéséhez tánc, dráma és művészeti foglakozásokat biztosítunk.
Tanulók számára folyamatos mentori felügyelet mellett alternatív, egyénre szabott tanulási lehetőséget és az alábbi közösségi programokat biztosítjuk:
- drámaszakkör
- szociális kompetenciafejlesztő foglalkozás
- mentálhigiénés egyéni foglalkozások
- művészeti szakkör
- pályaorientációs előadások
- szerepmodellek bemutatása
- családi napok
- farsang
- karácsony
- színházi látogatás
- állatkerti látogatás
- üzemlátogatás